torsdag 23. juli 2015

En sitteplass under trappen


En flott skulptur som er gitt meg i gave av en venn fortjener en fin plass i hagen min. Her står den sammen med en svart skodde som jeg fant på fyllingen da jeg tømte metall og treverk. Vasen er arvet etter mannens bestefar, lyktene er kjøpt brukt, putene er en gave fra tidligere elever. 

Da vi fikk ny veranda og ny verandatrapp ble området inntil veggen her ganske tørrlagt. En brun jordstripe var ikke noe vakkert syn, og når naboen hadde en liten platting de skulle kvitte seg med var jeg ikke sen med å si "ja, takk". En runde med bajonettsag for å dele platten i to, 4 fulle trillebår lass med jord, og 5 stk herregård mur, samt jordbærduk og grus i bunnen så var det hele ferdig. Glemte å ta med den delen der jeg slet platten bortover plenen og ned steintrappen klokken 23.00 på kvelden til naboens store forlystelse. 


Her ser du hele området. Den andre platten ble super til å oppbevare krukker og kar som ikke er i bruk.  Putene er fine til å sitte på i solen og katten liker seg godt der også. 


Underveis. Skal få plantet flere takløk her etterhvert


Før

4 kommentarer:

  1. For en utrolig koselig kosekrok det ble :) gav meg noen ideer, takk :)

    hilsen AnneKa

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig at man kan inspirere. Er selv godt fornøyd med resultatet. Det ble ryddig og koselig.

      Slett
  2. Forandring fryder..bra jobba :-))
    Supert å få utnyttet en sånn plass !

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble bra. Kan ikke klage på at jeg har lite plass og derfor må utnytte hver krok, men det er bestandig flott å få ryddet opp litt.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...