onsdag 30. juli 2014

Planteliste for skråning


Fikk lyst til å vise en oppdatert versjon av skråningen på fremsiden som jeg begynte på i 2011. Det begynner å fylles ut ganske greit nå. Noe som er veldig bra siden duken begynner å smuldre bort. Har satt ned noen ekstra stiklinger av krypmispel her og der for å fylle mer ut.  For noen dager siden gravde jeg hull og satte på plass noen steiner i det bratteste feltet, de ga en fin kontrast til einerne. Prøver meg på en kort planteliste.

 
Bilde 1
1. Irsk einer
2.  kryptuja
3.Krypvintermispel
4. Irsk einer
5. "Ice blue"
6. Blå einer?
7.Trådsypress?
8: Fugleredegran


Bilde 2
 Plommetre "Opal"
Krypbuskfuru
Solhatt
Frittvoksende valmuer
Prestekrager
Tvetann, hvit og lilla
Hagesildre hvit
Pinsenellik rosa
Skal rydde litt her etter hvert og ikke ha så mange sorter.
 

 
Bilde 3
Nordlandsspirea
Rød buskkaprifol 1stk ute til høyre



Bilde 4
Bjørkbladspirea ved starten av oppgangen.   
 
 
2012. Muren er satt opp og skråningen er blitt bredere fordi gangstien er flyttet. Har satt ned et par nye einer og en fugleredegran. Rosa Nordlandsspirea er plantet i skråningen bak garasjen til høyre.
 
 
 
 2011. Duk er lagt og diverse einer er satt ned. For nærbilder og beskrivelser på sort kan du lese mer her.
 
 
2011. Her er starten før utplanting. Da har vi hatt besøk av gravemaskin som har planert området.
 

2 kommentarer:

  1. Oi, her har det skjedd masse! Gøy å se hvordan hagen utvikler seg. Du er flink til å lage lister :)

    SvarSlett
  2. Takk for det. Det er kjekt med lister så jeg holder litt orden på hva jeg har.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...