søndag 20. februar 2011

Samovar, men uten te...

I sommer besøkte jeg huset til min kreative og interiørbevisste tante på østlandet. En av de mange tingene jeg merket meg der inne var en samovar. Samovaren hadde hun fått i gave for mange år siden og den stod bare og støvet ned, så hun fant den et nytt bruksområde. For de som ikke hva en samovar er så er det en russisk te-koker, eller en metall beholder til å varme vann i. Uansett, denne samovaren brukte tante som blomsterpotte i vinduet, og det ble jo et flott blikkfang. Jeg har da ønsket meg en slik samovar, og i går fant jeg en slik på Fretex. Etter en rask runde med pussekluten og litt leting etter den rette planten, ble dette resultatet.


Planten var muligens litt stusselig, men jeg pyntet litt ekstra på bordet rundt med en flott isbjørn og noen snekrystaller på et speil. Vi er jo ikke ferdige med vinteren enda her oppe i nord : ) Senere kan jeg vise hva jeg gjorde med lokket til samovaren.

1 kommentar:

  1. Nydelig liten sak!
    Selv samler jeg på samovarer, for jeg synes de er så elegante. Har 3 som er kullfyrte, og 6 elektriske. Alle forskjellige. Noen i messing, noen forniklet.
    Hvorfor folk ikke vil ha sånne lenger, er meg en gåte.
    Morsomt med plante i! Det har jeg ikke prøvd før. Jeg har tekanne på toppen av en av mine.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...