fredag 12. november 2010

Tidlig ute med dekorasjon til jul?

Å samle mose, er i grunnen greit å få unna før snøen kommer. Så forrige helg gikk jeg meg en tur langs veien og hoppet i grøftekanten på utvalgte plasser for å samle mose. Resultatet ble en pose med to sorter, som jeg ikke vet hva heter. Jeg er i grunnen veldig glad i mose og skulle gjerne hatt mer av det i min egen hage. Liker den myke varianten med en fantastisk fin farge. Mosen skulle få ligge i posen i garasjen til den skulle i bruk til juledekorasjoner nærmere jul, men på mystisk vis snek den seg opp på kjøkkenbenken min og over i en dekorasjon. Jeg klarte ikke å vente : )

Jeg startet med å finne frem et stor fat, plastfolie, fire stk hvite kubbelys i ulik størrelse, leire, avispapir og diverse julepynt. Først la jeg plastfolie under avispapiret. Så bygde jeg opp høyde ved å bruke leire. Fant så ut hvor jeg skulle plassere kubbelysen og lagde groper til dem i leiren. Tenkte på å putte pappstifter med spissen opp i leiren for å få bedre feste til lysene, men de satt godt fast uten også. Etterpå var det bare å legge ut mosen  for å dekke over leiren og bruke stålstreng på diverse julepynt før jeg satte det fast. 3 hvite julekuler, 3 glasskongler, 2 prismer og noen serviettringer med perler senere var jeg ferdig. En stk nyskjerrig lillepus måtte godkjenne det hele før jeg sa meg ferdig.
Måtte tenne alle lysene en liten stund slik at jeg fikk tatt bilde. Men det var bare noen sekunder. Har i ettertid dekorert lysene med fjær, sølvstreng og et rundt prisme, men bilde er tatt inne så det ble ikke så bra.  

Må vanne ofte for at ikke mosen skal tørke ut i. Bruker bare en sprayflaske med vann. Så er det bare å vente til 1 søndag i advent før jeg kan tenne det første lyset. Det får vel bli det store, siden det skal tennes flest søndager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...