søndag 7. november 2010

Bad/vaskerom




Vi har et ganske maskulint, moderne bad med grå/sorte skiferfliser på gulvet, hvit innredning, hvitt tak og lys beige vegger. Det har vært et greit baderom men ikke spesielt koselig.

Dagen i dag skulle brukes til å vaske ned hele rommet, rense gulvet og legge på ny toppfinish som gjør gulvet lettere å vaske. Vi har brasiliansk skifer som er ganske ru uten behandling. Etter at rommet var ferdig vasket fikk jeg det for meg at jeg skulle henge en reinskalle på veggen for å få noe nytt inn. Det ene tok det andre, og jeg begynte å lete etter en hylle. Skulle egentlig bruke en hvit ikea hylle, men den vi hadde stående var i største laget. Mest på skøy fant jeg frem en gammel kjøkkenhylle jeg hadde liggende og skrudde opp. Hyllen passet jo fint sammen med en gammel stol som har stått på det andre badet uten mål og mening, så den ble hentet. Stasjet det hele med noen smykker, reisdyr i metall, lysestaker og et skilt jeg hadde laget til ytterdøra. Klarte til og med å få hengt opp det sorte speilet over vasken som har stått der i to år. Ble meget godt fornøyd med resultatet. Men jeg får lage et nytt skilt med en annen tekst enn velkommen. Eller føye på "takk for sist", det passer seg vel greit over toalettet? : )  Resten av rommet er ikke helt ferdig, vi mangler noen skyvedører for å skjule varmtvannstank og systemet til vannbåren varme.Skal vise bilder av det når ting kommer mer på plass. Når der blir aner jeg ikke.. Ja, vi mangler enda listverk rundt vinduet..: )

For de som har lest tidliger innlegg vil dere kanskje kjenne igjen denne fine engelen som har stått ute på hagebordet i sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...