mandag 11. januar 2016

Gjennomførte hageprosjekter 2015

Prosjekt 1

"Sitteplass under trappen" 

2105 var ikke årets sommer med tanke på temperaturene, men det kalde været gjorde at det var greit å arbeide i hagen med større prosjekter som omfattet steinlegging og flytting av jordmasser. Det første prosjektet var å finne en løsning på et område under trappen som var veldig tørt og lite egnet for planting. Resultatet ble en sitteplass i solen. Du kan lese mer om prosjektet og se før og etterbilder her.


Prosjekt 2

"Steinlegging under veranda"

Fra før hadde jeg et bed inntil husveggen med tre hvite spirea, men så lagde vi ny veranda og da måtte jeg tenke nytt. Resultatet ble brostein der bedet hadde vært tidligere. Nå er det blitt en fin sitteplass i solen, med flott utsikt. Les mer her. 


Prosjekt 3

"Steinlegging og plantekasse"

Vi hadde snekkere på besøk som oppgraderte boden til et arbeidsrom, og da måtte jeg oppgradere litt på inngangspartiet til arbeidsrommet mitt. Resultatet ble belegningsstein og en plantekasse rundt søylen.
Les mer om det her.

Prosjekt 4

"Kjøkkenhage"

Her hadde jeg påbegynt prosjektet et år tidligere, men i år oppgraderte jeg og satte ned åtte pallekarmer der det før hadde vært fire. I år fikk jeg også plantet mer enn bare poteter. Gulerøttene ble kjempegode så de skal få en egen større kasse til våren. Redikker og salat gikk i blomst og ble ikke brukt, men der ble fine hvite blomster av sennepssalaten. Sukkerertene klatret fint på stativet jeg lagde av pil, men det måtte forsterkes med to stålstenger for å holde vekten. Les mer her. 

Gleder meg allerede til årets prosjekter. Hva det blir må jeg komme tilbake til senere. :)



5 kommentarer:

  1. Hei!
    Flotte uteplasser under tak. Har så sansen for det. Liker veldig godt å sitte ute når det regner og særlig med utsikt. Her er det en mangelvare. Vi setter oss av og til i garasjen, da har vi utsikt nedover i hagen, men det er langt fra hva du har laget.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Så deilig med det som blir ferdig! Det ble veldig fint med steinene. Rent og pent. :-)
    Grønnsakshage i pallekarmer er kjempefint. Det er først da jeg startet med det, at jeg fikk skikk på grønnsakene. Da grønnsakshagen var i bakken, var det stort sett bare luking synes jeg. Så jeg er kjempefornøyd med pallekarmer.

    SvarSlett
  4. Så koselig det ble, spennende tid framover nå med å planlegge sommerens prosjekter. Jeg har notert meg at du hadde lyst på valmuefrø fra meg, jeg har ikke glemt det, de ligger her. Hvis du fortsatt vil ha, kan du sende meg adressen din til ikhald@hotmail.com
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at du husket det, nå ble jeg glad :) Har sendt deg mail.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...