torsdag 20. september 2012

Drivhus inspirasjon


Et drivhus i bakhagen har vært på ønskelisten lenge,
og etter at vi kjøpte mer tomt på baksiden et tidligere år
så kan jeg begynne å planlegge litt. Tomten ligger i et skrånende terreng,
og fra før står der et slitent hageskur. Jeg har lyst til å ha et lite uthus,
men det som står der er så slitent at det må rives og bygges opp igjen. Ønsker da
 også å sette opp et lite drivhus i samme slengen.

Har funnet frem litt inspirasjon fra nettet.

Tror kanskje jeg liker best denne victorianske stilen,
men jeg vil ha teglstein som en kant nederst.
Må muligens forenkle det hele noe da jeg kunne tenke meg å
bygge det selv ved å bruke gamle vindu.
Kilde
En avlang variant.
 
Hadde vel aldri sagt nei til denne vakre varianten.

Dette var jo litt spesielt og vakkert det også på sin måte.

Kilde

Resirkulering av materialer


Kilde

Kilde
Gamle plastflasker, danner veggen.

Kilde

Kilde


Kilde

 

2 kommentarer:

  1. Hei,mange flotte bilder :)
    har du noen flere bilder over fremgangsmåten på drivhuset med flasker?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis du følger lenken under bildet kommer du til en side som gir litt svar på det du spør om. Ut fra det jeg kan lese er det brukt betong til sammenføyning, blandt annet.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...