fredag 29. april 2011

Hageplan nr 23b, fremsiden.


"Så er det på han igjen". Vårens hageplaner skal tegnes og forhåpentlig gjennomføres. Skal presentere flere av dem etterhvert men det er fremsiden av huset som er første prioritet. Har vurdert å lete igjennom tegningene mine for å se hvor mange jeg har så langt, men jeg tror det er best å la det være.

Her er da en grovplan på hvordan fremsiden av huset kan komme til å se ut en dag. Den er ikke helt ferdig, fordi jeg sliter litt med hva jeg skal gjøre i skråningen foran hekken. Har lyst på noen frukttrær som eple og kirsebær, men er ikke helt sikker på hvordan dette vil bli. Tar gjerne imot tips. Planen viser hvordan gangstien opp til huset skal gå. Denne må være bred nok til at snøfresen kan brukes her på vinteren. Vi hadde trapp tidligere, men den var noe slak og ikke helt god å gå i. Du måtte gå i full fart eller veldig sakte for å kunne gå med en grei rytme. Det er noen høydemeter ned til garasjen og den nye parkeringsplassen så en buet form var nødvendig for at det ikke skulle bli for bratt.
Muren vil jeg bygge opp med naurstein som er det vi har brukt til muren på baksiden.
Sitteplassen skal avskjermes med en lav hekk, muligens skjermleddved som jeg har fra før. Har også lyst på et litt større tre som kan henge litt over sittegruppen, hengebjørk eller noe, men det er kanskje litt ugunstig når solen kommer fra denne siden .
Solen titter over åsen på høyre side ca klokken 08.00
om morgenen og kommer rundt på fremsiden kl 11-12.00. 
17.00 treffer den verandaen på venstre side og
forsvinner så herfra klokken 23.15 på sommeren.  
Ja vi har det fint i Nord norge: )

2 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut til å bli. Jeg skal anlegge ny hage på den nye tomten vår, og skulle ønske jeg var så flink til å tegne å planlegge st jeg kunne fått det ned på papiret. Gleder meg til å følge med videre.

    Jorunn

    SvarSlett
  2. Ser ut som det kommer til å bli kjempe fint!
    Har du tegnet det selv?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...