søndag 29. august 2010

Et siste gløtt av små blomster


Filtarve
Løytnantshjerte  
Det var noen smågløtt av sol forrige helg, og da benyttet jeg sjangsen til å ta noen bilder av de siste blomstene som fortsatt tittet opp. Med naboens speilrefleks, sprang jeg rundt her glad og lykkelig over å enderlig kunne ta nærbilder uten å få med alt grumset i bakgrunnen. Tror jeg må sette et speilreflekskamera øverst på ønskelisten. 

Jeg er nybegynner når det gjelder navn, men prøver meg med å navnsette. Hvis du finner noen navn som mangler eller er feilskrevet blir jeg glad for hint og tips.  
 Som dere ser er det mye hvite blomster. Jeg prøver å dele hagen inn i fargesoner, og da er det hvitt, sølv og noen innslag av lilla og rosa som gjelder for baksiden av huset. De røde rosene lengre ned har jeg enda ikke funnet plassen til, men de må jo få en plass de også. Røde roser er jo en klassiker. Jeg har også arvet en avlegger av Hansa rosen, som jeg må plassere etterhvert. 
  


 



Noen roser ble det også plass til. Den hvite heter polstjerne og er en klaserose som blir ca 3-4m. H8. Mens den røde rosen har jeg ikke navn på, det var en sort som var her fra før. Denne har jeg klippet ned over flere år, og i år har den mange roser, ihvertfall i forhold til de to som den startet med.  

 Her en en vakker knopp fra en Hosta. Disse stakkarene er ikke veldig store i år. Resten av bildene er bare diverse fra hagen, og ikke så mye blomster. 
Hosta

Lupin og Oxalis

Bispelue




















 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...