Etter skisser og planlegging fikk vi godkjenning både av naboer og kommune. Det nye bygget skulle ligge som en forlengelse av dobbeltgarasjen som vi delte med naboen. På toppen skulle vi ha bod/snekkerverksted.
Prosjektet startet med utgraving av garasjetomten. Samtidig fikk vi gravd ut bak den gamle dobbeltgarasjen slik at vi fikk lagt ny drenering og vortepapp der også. Sålen ble støpt og pusset med god hjelp fra pappa. Armeringsjern ble satt direkte ned i sålen slik at de var klare til Asak forskalingsblokk. Forskalingsblokken har tre hule kammer inni som senere skal fylles med armering og betong. Ved å bruke forskalingsblokker til å bygge opp veggene slapp vi å forskale og støype. Vi satte opp blokkene med sement mellom hvert skift og fikk deretter betongbilen på besøk som fylte opp inni blokkene. På forhånd hadde vi laget mindre forskalinger til vindusåpningene
2011:
Tegninger av påbygget ble sendt til takstolefabrikken. Disse utgjorde nesten hele reisverket. Vi trengte kun å bygge sideveggene etter at takstolene var monterte. 2011:
2012:
Her i fronten skal vi ha kledning helt ned. Ny garasjeport i stål er i bestilling. Vi skal ha en rekke med spotter over porten og fem til under raftekassene på siden. Muren i front er forskalet og støpt i sommer. Her mangler bare rekkverk. På parkeringsplassen blir det lagt singel i første omgang, så får vi se om det blir brostein etterhvert.
Hei hei. Ville bare si at jeg synes du har en fin og nyttig blogg her. Kom over bloggen din da jeg lette etter info om forskalingsblokk som jeg også har blogget om nylig. Ta en titt innom bloggen min og legg gjerne igjen en kommentar. Hilsen Kjersti http://desajn.nu/vinterens-pakjenninger/
SvarSlettTakk for det Kjersti. Skal ta meg en tur innom deg også.
Slett