tirsdag 3. mars 2015

Hageplaner for en avskjermet sone

Det blir produsert noen hagetegninger og hageplaner i løpet av en lang vinter. Denne gangen vil jeg vise dere planene for røstet. Denne plassen ligger sørvendt i ly for nordavinden og har sol fra tidlig morgen og ca til klokken fire.

Tanken var og ha en sitteplass kombinert med en plass ungene kunne bade. Vi har vaskerommet like ved og der kan vi koble slangen på dusjen for å hente varmvann til å fylle badekaret med. Men etter å ha kjøpt et lite plastbasseng til ungene og se hvor mye glede de hadde av litt mer plass så tror jeg at jeg må revurdere planene. Det er jo tross alt tre jenter som skal ha plass samtidig. En annen ting at jeg ikke vil ha en skillevegg for da hindrer jeg utsynet til drivhuset som jeg skal sette opp på baksiden. Så da er det frem med ark og blyant igjen.  Men uansett her er tre forslag. (kvaliteten er litt dårlig da jeg ikke har scanner og måtte ta bilde med ipaden)

 Forslag 1: Nedfelt badekar i en hjemmesnekret sofa. Skifer som gangvei. Klatreplanter opp rundt sirkelen i leveggen.

 Forslag 2: Sitteplass for en person i hengestolen. Klatreplanter i leveggen.

Forslag 3: Litt mer spa aktig sone med rundt badekar nedfelt i sitteplatten. Beplanting rund er iris og hosta. Betongheller i gangsonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...