mandag 23. mai 2011

Skråning påbegynt

Irsk, norsk, blå, grønn, høy, lav, ja det er mange varianter av einer. Jeg har brukt 3 ulike sorter i skråningen så langt. Den øverste er en Irsk variant som blir litt blå/grønn med tett vekst.

Denne husker jeg ikke navnet på.
Men den er kuleformet med lange myke greiner.
Her er en variant som heter Ice blue, eller noe i den duren.

Krypvintermispel får danne en kontrast mot alle einene.

Søndag 22. mai 2011 begynte jeg å plante i skråningen ned mot garasje og parkeringsplass. Jeg manglet planter til å gjøre den helt ferdig, men det ble jo en start. Etter vi hadde besøk av gravemaskin så skråningen slik ut som på bildet.


 Etter noen timer med legging av duk og planting ser resultatet slikt ut. Jeg skal kjøpe flere krypmispel og sette ned 4 stk norske einer som jeg har hentet fra en annen del av hagen. Egentlig er jeg ikke noen stor fan av å plante så mye vintergrønt på samme plass, men det er kjapt og enkelt, og med duk sparer jeg utallige timer med luking. Har lyst til å legge ned noen steiner og plante noen lave busker som kontrast innimellom, men det får bli etterhvert.  

2 kommentarer:

  1. Dette blir kjempefint :)
    Du spurte meg for en stund siden om jeg hadde tips ang. biskpelua. Det har jeg nok ikke. Mine står jo bare der :) Det eneste jeg et er at de ikke bør flyttes noe særlig, men det er ikke enkelt heller. De faller liksom fra hverandre :( Men jeg må til pers alikevel snart nå. For de vokser seg helt bort under bjørkebladspirene!
    Ha en fin dag videre. Håper dere har bedre vær enn det vi har. Her er det høstvær med regn og delvis storm :(

    SvarSlett
  2. Det blir jo fint da:o) Her er ei side som viser muligheter for å bryte opp en grønn skråning http://mittuterom.blogspot.com/2011/05/endelig-hageklar.html
    Den er knallfin på våren, og jeg har noen selv også. Den er muligens ikke så sterk på vinteren så den må nok pakkes inn litt, spørs hvor vindfullt det er. Lykke til videre i arbeidet:o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...