søndag 30. januar 2011

touch of magic

Vi har en fantastisk fin kattepus som vi var så heldige å få i juni 2009. Hun er av rasen Maine coon, og heter egentlig Touch of magic, men her går hun under navnet Lillepus. Grunnen til at vi valgte denne kattetypen var at den skulle være allergivennligere en vanlig huskatt, og det var viktig med en med allergi i huset. Fargen er spesiell og i papirene ser jeg at den kalles skillpaddesølvtabby. 


Vi prøvde å ha henne som innekatt som hun var vant med, men jeg hadde ikke hjerte til å se på katten som satt inne mens jeg var ute og jobbet i hagen. Så nå er hun høyt og lavt ute, når ikke været er for dårlig da.. Det er en fantastisk sosial katterase og Lillepus følger etter meg når jeg gjør husarbeid og skal bestandig være med meg på badet om morgenen. Her er noen bilder fra da vi fikk henne.

Letet litt på nettet og fant dette søte bilde av henne som kattunge. Det er hentet fra denne siden http://mainecoonforum.com/mndkatt.php
der hun ble kåret til månedens katt i februar 2009

2 kommentarer:

  1. fine pusia. Syns dåkker skulle kalle ho magic æ. Viste ikke at ho hadde så fint navn =)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...